Vervolg op de cyclus lunch-debatten: A World of Cities

In de lente 2015 werd door de Universitaire Stichting samen met de Foundation for the Urban Environment Pierre Laconte, een eerste cyclus van internationale lunch-debatten georganiseerd over het thema “A World of Cities”, bestemd voor de leden van de Universitaire Stichting en een breder publiek (bevriende kringen en verenigingen, faculteiten en personen uit de economische, sociale en culturele wereld).

Een nieuwe reeks lunch-debatten in dit kader wordt georganiseerd van september tot december 2017.

• Vrijdag 29/9/2017: Prof. Piet Lombaerde (UA), Pierre Laconte & Philippe Barras (UCL) "Louvain-La-Neuve: een nieuwe stedelijke gemeenschap in België"
  • Dinsdag 17/10/2017: Benjamin Cadranel (Citydev) & Bruno Clerbaux (ACP) - "Multiculturele stedelijke ruimten en sociale cohesie".
  • Dinsdag 7/11/2017: Jacques de Gerlache, coördinator van het GreenFacts-initiatief, voormalig hoofd van de cel Communicatie rond Duurzame Ontwikkeling en Crisis bij Solvay NV - "Globale energievooruitzichten - een factuele visie".
  • Vrijdag 8/12/2017: Steven Beckers, Co-Founder of Lateral Thinking Factory (Circulaire Economie) and of Building Integrated Greenhouses (BIG), initiatiefnemer van de “aquaponische” stadsboerderij op de site van de slachthuizen van Anderlecht - "Gebruik van spitstechnologie ten voordele van de stadslandbouw".

Voor meer informatie en inschrijvingsformulier: klik op de datum van de activiteit.

Deelnameprijs: 33 € voor leden van de Universitaire Stichting en partner, en 38 € voor niet-leden.