Academische Clubactiviteiten van de Universitaire Stichting

Voor concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), klik op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Dinsdag 10 oktober 2017 : Lunch debat over "De Bankunie" met de heer Karel Lannoo, CEO CEPS, en Prof. Eric De Keuleneer.

Volgend Ethisch ForumWhat place (if any) for academics in our post-truth era? Save the date : donderdag 7 december 2017.

Een nieuwe reeks lunch-debatten in het kader van "World of Cities" (in samenwerking met de Stichting Pierre Laconte) wordt georganiseerd van september tot december 2017.

• Vrijdag 29/9/2017: Prof. Piet Lombaerde (UA), Pierre Laconte & Philippe Barras (UCL) "Louvain-La-Neuve: een nieuwe stedelijke gemeenschap in België"
  • Dinsdag 17/10/2017: Benjamin Cadranel (Citydev) & Bruno Clerbaux (ACP) - "Multiculturele stedelijke ruimten en sociale cohesie".
  • Dinsdag 7/11/2017: Jacques de Gerlache, coördinator van het GreenFacts-initiatief, voormalig hoofd van de cel Communicatie rond Duurzame Ontwikkeling en Crisis bij Solvay NV - "Globale energievooruitzichten - een factuele visie".
  • Vrijdag 8/12/2017: Steven Beckers, Co-Founder of Lateral Thinking Factory (Circulaire Economie) and of Building Integrated Greenhouses (BIG), initiatiefnemer van de “aquaponische” stadsboerderij op de site van de slachthuizen van Anderlecht - "Gebruik van spitstechnologie ten voordele van de stadslandbouw".

Planning van volgende activiteiten van Re-Bel :

• Donderdag 14 december 2017: Patriotism at the local, regional, national and European levels: Are they compatible? Are they necessary?
  • Donderdag 14 juni 2018: Mobility policy (road, rail, air): too centralized or too decentralized?
  • Donderdag 13 december 2018: Belgium's 6th state reform: how good did it prove to be?

Meer informatie: op www.rethinkingbelgium.eu.

Voor informatie over voorbije activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten. De beschikbare presentaties kunnen daar gedownload worden.