Academische Clubactiviteiten van de Universitaire Stichting

Voor concrete informatie over onderstaande activiteiten (programma, prijzen, inschrijvingsmodaliteiten), klik op de datum van de activiteit of op de aangegeven link.

Kalender van de activiteiten:

Volgend Ethisch ForumWhat place (if any) for academics in our post-truth era? Save the date : donderdag 7 december 2017. Meer info op de website van het Ethisch Forum.

Een nieuwe reeks lunch-debatten in het kader van "World of Cities" (in samenwerking met de Stichting Pierre Laconte) wordt georganiseerd van september tot december 2017.

• Vrijdag 29/9/2017 om 12.30 u.: Prof. Piet Lombaerde (UA), Pierre Laconte & Philippe Barras (UCL) "Louvain-La-Neuve: een nieuwe stedelijke gemeenschap in België"
  • Dinsdag 17/10/2017 om 12.30 u.: Benjamin Cadranel (Citydev) & Bruno Clerbaux (ACP) - "Multiculturele stedelijke ruimten en sociale cohesie".
  • Dinsdag 7/11/2017 om 12.30 u.: Jacques de Gerlache, coördinator van het GreenFacts-initiatief, voormalig hoofd van de cel Communicatie rond Duurzame Ontwikkeling en Crisis bij Solvay NV - "Globale energievooruitzichten - een factuele visie".
  • Vrijdag 8/12/2017 om 12.30 u.: Steven Beckers, Co-Founder of Lateral Thinking Factory (Circulaire Economie) and of Building Integrated Greenhouses (BIG), initiatiefnemer van de “aquaponische” stadsboerderij op de site van de slachthuizen van Anderlecht - "Gebruik van spitstechnologie ten voordele van de stadslandbouw". Met bezoek aan de site en aan gang zijnde projecten.

Planning van volgende activiteiten van Re-Bel :

• Donderdag 14 december 2017: Patriotism at the local, regional, national and European levels: Are they compatible? Are they necessary?
  • Donderdag 14 juni 2018: Mobility policy (road, rail, air): too centralized or too decentralized?
  • Donderdag 13 december 2018: Belgium's 6th state reform: how good did it prove to be?

Meer informatie: op www.rethinkingbelgium.eu.

Voor informatie over voorbije activiteiten zie de rubriek Club, voorbije activiteiten. De beschikbare presentaties kunnen daar gedownload worden.